Tips & Tricks

Inhoudsopgave invoegen in Microsoft Word

Inhoudsopgave

Inhoudsopgave invoegen in Word

Veel beleidsmedewerkers, schrijvers van boeken, handleidingen, notities enzovoorts moeten in hun document een Inhoudsopgave invoegen. Als trainer op het gebied van Microsoft 365 schrijf ik veel handleidingen. Natuurlijk moeten die handleidingen een inhoudsopgave moet hebben. Als jij een inhoudsopgave wilt maken in Word voor een standaard document is dat relatief eenvoudig! Echter je moet echter wel de juiste stappen nemen. Alle inhoudsopgaven worden gemaakt aan de hand van de Stijlen die jij in jouw document gebruikt. In het begin van een groot document wordt vaak een inhoudsopgave gebruikt. Daarnaast wordt aan het einde van een groot document wordt vaak een Index gebruikt. Zowel een inhoudsopgave als een index hebben tot doel een goed overzicht van de inhoud het document te geven. In het Engels gebruikt zegt men “Table of Content“, ofwel Tabel met de inhoud.
Tijdens onze online Microsoft Word training “Werken met grote documenten” besteden we hier uitgebreid aandacht aan.

In onderstaande video leer je een eenvoudige inhoudsopgave invoegen.

Ga naar de online training “Werken met grote documenten”

Wil je hier meer over weten? Volg dan onze online training!

“De online training Werken met grote documenten.

  • Wil jij meer leren over het werken met grote documenten in Microsoft Word zoals
  • Een inhoudsopgave invoegen.
  • Een inhoudsopgave vormgeven.
  • Op een geavanceerde wijze Kop- en voetteksten gebruiken.
  • Hoofdstukken nummeren.
  • Voet- en eindnoten gebruiken.
  • Een index invoegen.
  • Redigeren.
  • Opmerkingen invoegen en bewerken.
  • Wijzigingen bijhouden.
  • Citaten en Bibliografie invoegen.
  • Volg dan de online training “Werken met grote documenten

Hulp nodig met Microsoft 365?

Microsoft 365 biedt veel mogelijkheden, maar die moet je wel weten. Loop niet vast! Laat ons je verder helpen.

Meer Tips & Tricks

Hulp nodig met Microsoft 365?

Microsoft 365 biedt veel mogelijkheden, maar die moet je wel weten. Loop niet vast! Laat ons je verder helpen.

3D modellen in Microsoft 365

3D-modellen in Microsoft 365 In Word, PowerPoint, Excel  en Outlook is het mogelijk om 3D-modellen in te voegen. Natuurlijk kan je in PowerPoint het geheel

Werken met Sparklines in Excel

Sparklines in Excel Sparklines in Excel zijn kleine grafiekjes in één cel. Handig om jouw gegevens te ondersteunen zodat de gegevens sneller te lezen zijn.