Tips & Tricks

Inhoudsopgave invoegen in Microsoft Word

Inhoudsopgave

Inhoudsopgave invoegen in Word

Veel beleidsmedewerkers, schrijvers van boeken, handleidingen, notities enzovoorts moeten in hun document een Inhoudsopgave invoegen. Als trainer op het gebied van Microsoft 365 schrijf ik veel handleidingen. Natuurlijk moeten die handleidingen een inhoudsopgave moet hebben. Als jij een inhoudsopgave wilt maken in Word voor een standaard document is dat relatief eenvoudig! Echter je moet echter wel de juiste stappen nemen. Alle inhoudsopgaven worden gemaakt aan de hand van de Stijlen die jij in jouw document gebruikt. In het begin van een groot document wordt vaak een inhoudsopgave gebruikt. Daarnaast wordt aan het einde van een groot document wordt vaak een Index gebruikt. Zowel een inhoudsopgave als een index hebben tot doel een goed overzicht van de inhoud het document te geven. In het Engels gebruikt zegt men “Table of Content“, ofwel Tabel met de inhoud.
Tijdens onze online Microsoft Word training “Werken met grote documenten” besteden we hier uitgebreid aandacht aan.

In onderstaande video leer je een eenvoudige inhoudsopgave invoegen.

Ga naar de online training “Werken met grote documenten”

Wil je hier meer over weten? Volg dan onze online training!

“De online training Werken met grote documenten.

  • Wil jij meer leren over het werken met grote documenten in Microsoft Word zoals
  • Een inhoudsopgave invoegen.
  • Een inhoudsopgave vormgeven.
  • Op een geavanceerde wijze Kop- en voetteksten gebruiken.
  • Hoofdstukken nummeren.
  • Voet- en eindnoten gebruiken.
  • Een index invoegen.
  • Redigeren.
  • Opmerkingen invoegen en bewerken.
  • Wijzigingen bijhouden.
  • Citaten en Bibliografie invoegen.
  • Volg dan de online training “Werken met grote documenten

Hulp nodig met Microsoft 365?

Microsoft 365 biedt veel mogelijkheden, maar die moet je wel weten. Loop niet vast! Laat ons je verder helpen.

Meer Tips & Tricks

Hulp nodig met Microsoft 365?

Microsoft 365 biedt veel mogelijkheden, maar die moet je wel weten. Loop niet vast! Laat ons je verder helpen.

Opmaken als Tabel in Excel

Opmaken als Tabel In Excel kan je een groep getallen opmaken als een tabel. Dit heeft enkele voordelen zoals: Er wordt een consistente opmaak gebruikt.

een draaitabel maken

Een draaitabel maken

Veel bedrijven werken met digitale pakketten, zoals SAP, AFAS, Dynamics of een van de vele ander pakketten. Vervolgens wordt er uit deze pakketten een uitdraai

Excel delen

Excel delen Een Excel-bestand delen. Ook wel co-creatie genoemd. Vaak krijg ik de vraag of het mogelijk is om een Excelbestand tegelijkertijd te bewerken. Excel

Samenvoegen met opmaak

Samenvoegen met opmaak !!!! Bij het samenvoegen van een Excel naar een Word document voor bijvoorbeeld brieven, etiketten, email, enzovoorts, wordt de opmaak uit Excel niet